Ik vind Brood errug Lekker!

Altijd al gedaan ook, ik ben een echte ‘koude’ eter en dan vooral brood.
En dan het liefst met pindakaas of chocopasta. Maar punt is dat dit wel caloriebommetjes zijn. Zo’n 8 jaar geleden ben ik zo’n 10kg afgevallen en dit schommelt best eens met 2 á 3 kilo heen en weer. Ik moet ook mijn best doen om dit zo te houden.

Als je 1 zo’n boterham per dag eet is dat prima.
Maar ik heb vaak vooral ’s avonds als ik dan na het sporten of werken thuis kom best wel eens honger en dan is het prima om nog wat te eten. Maar regelmatig was het voor mij dan ‘losgaan’ op boterhammen met oa. pindakaas. Tsjaa.. dat is niet zo handig voor die kilo’s ? En ook niet voor mijn ‘gevoelige darmen’.
Nu heb ik in al die jaren wel geleerd dat ik op tijd stop of het de volgende dag compenseer door dan niet teveel calorieën binnen te krijgen of wat langer te sporten of een rondje extra te lopen. Zodat ik die kilo’s een beetje onder controle hou.

Maar ik werd het een beetje zat om dit steeds te hebben en ben ik eens na gaan denken over wat ik ermee kon doen.
Ik heb nu de afspraak met mezelf gemaakt dat ik na mijn avondeten geen boterhammen of beschuit meer neem (Ja beschuitjes met boter en hagelslag gaan er ook goed in ?)

Dit komt mijn ‘gemoedsrust’, mijn kilo’s en mijn buik en darmen ten goede. En na de 1e week dat ik dit had gedaan voelde ik me al beter.
Dan is het daarna ook weer makkelijker om vol te houden.
Het gaat nog wel eens een dagje mis, ik ben ook maar een mens en een echte BroodSnoeper en Emotiemens. Maar de meeste dagen als ik ’s avonds weer zin heb in boterhammen denk ik, ‘nee Hei, je hebt een afspraak met jezelf gemaakt en je voelt jezelf veel beter als je je aan die afspraak houdt’
En mocht ik wel honger hebben dan neem ik iets anders, een rijstwafel met plakje kipfilet of een stukje fruit of een gekookt eitje.

Heb jij nou iets waar je al een tijdje wat aan wil doen of en daar ook een afspraak van wil maken met jezelf. Bijv. een paar keer per dag iets aan beweging doen, elke dag een stuk fruit nemen, ’s avonds vroeger naar bed, het kan van alles zijn.
Ga eens nadenken over wat je wil, waar je je aan ergert of dat je weet dat je als je iets veranderd, je daar de vruchten van kan gaan plukken. Je kan kleine stapjes nemen hé, niet alles hoeft en kan tegelijk!

Welke afspraak maak jij met jezelf?